Saturday, September 6, 2008

Hikayat ahli rumah 1 dan ahli rumah 3





Sejak detik pertemuan mereka di PASUM,ahli rumah 1 dan ahli rumah 3 bagaikan belangkas. mereka tidak dapat dipisahkan walaupun 5 minit masa berlalu. Di situ merekalah 'raja' merekalah 'wira'.

Tetapi zaman kegemilangan mereka telah berlalu. semenjak mereka berada di UiTM, gelaran yang tinggal hanyalah 'produk gagal'(jangan marah).apa saja yang mahu dikecapi pasti akan gagal jika mereka bersama.Suasana di permatang pauh ini bagaikan lesu,lemah, tidak bernyawa, jika mereka berjalan bersama. PELIK, semua 'bunga' pengindah suasana,'sinar harapan' yang menerangi kegelapan malam, ' bidadari-bidadari',seperti tidak mahu akan kehadiran mereka,dan menghilang disebabkan pasangan ini.

Munkin sebab ini jugalah ahli rumah 1 masih lagi sehingga sekarang tidak dapat menambat hati 'chenta agungnya'. dan mungkin sebab merekalah sumpahan rumah ini terjadi. Walau bagaimana pun ini hanyalah andaian saya sebagai ahli rumah 4(mungkin juga ahli rumah yang lain). kami berharap andaian ini hanyalah kebetulan semata-mata agar mereka hidup lebih bahagia di masa depan kelak, dan juga demi kebahagian penghuni D 4 1.

No comments: